Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi(KDAEK) Eskişehir Ceza Avukatı

Kamu Davası Açılması-Eskişehir Ceza Avukatı

Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi(KDAEK)-Eskişehir Ceza Avukatı

Savcılık tarafından araştırılan bir suç hakkında, suçun faillerinin tespiti ve suçun işlendiğinin anlaşılması üzerine, Cumhuriyet Başsavcılıklarınca iddianame düzenlenerek kamu davası açılır. Şüpheli hakkında iddianame düzenlenerek dava açılması işlemine, Kamu Davası Açılması denilmektedir.Eskişehir En iyi Ceza Avukatı

Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi-Eskişehir Ceza Avukatı

Kamu davasının açılmasının ertelenmesi talebi, bir karar türüdür. Karar türü olarak geçmesine karşın dosya kapanmadığından, bir bakıma karar olarak sayılamayabilmektedir.Eskişehir Ceza Avukatı

Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi Talebi, bir bakıma şüpheliye ikinci bir şans vermektedir. Şöyle ki; Ceza Muhakemeleri Kanunu 171 maddesinde geçen hususlara göre, şüpheli üzerine atılı suç ve unsurları tam olarak uyuştuğu taktirde şüpheli hakkında kamu davası açılmaz, bunun yerine Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi Talebi  yazılır. Kararın bir sonucu olarak, şüpheli hakkında kamu davası açılmamaktadır belki ancak, bu karar ile dosya 5 yıl süre (18 yaşından küçük şüpheliler 3 yıl) ile dosyanın açık kalması, şüphelinin denetime tabi tutulması anlamına gelmektedir.Eskişehir En İyi Ceza Avukatı

Kamu Davası Açılmasının Ertelenmesi Şartları Eskişehir Ceza Avukatı

• Şüpheli hakkında kamu davası açılması yerine erteleme kararı verilebilmesi için, şüpheliye isnat edilen suçun ön görülen cezasının üst sınırının 3 yılı geçmeyen hapis cezası olması ya da adli para cezası olması gerekmektedir. 15 yaşını doldurmamış Suça Sürüklenen Çocuklar açısından ise öngörülen hapis cezasının üst sınırı 5 yıldır.
  • Üst sınırı yasal sınırlar içinde olsa bile, eğer isnat edilen suç uzlaştırma kapsamında veya önödemelik suçlardan olduğu taktirde kamu davasının açılmasının ertelenmesi kararı verilemez. Uzlaştırma veya önödeme işlemleri gerçekleştirilir.Eskişehir Ceza Avukatı
  • Erteleme kararı verilmesi için, şüpheli hakkında daha önceden kasti bir suçtan dolayı hapis cezası verilmemiş olması, hüküm giymemiş olması gerekmektedir.
  • Şüpheli hakkında erteleme kararı verilmesinin, kamu davası açılmasından daha fazla kamu yararı sağlaması,
  • Şüphelinin meydana getirdiği zarar, yine şüpheli tarafından tamamen giderilmelidir.Eskişehir Ceza Avukatı

Kamu davası açılmasının ertelenmesi kararının, suçtan zarar görene ve şüpheliye tebliğinden itibaren 15 gün içerisinde, yetkili Sulh Ceza Hakimliği’ne itiraz yolu açıktır.

Kamu davası açılmasının ertelenmesi kararının kesinleşmesinin ardından düzenlenecek tali karar fişi bir müzekkere ekinde, şüphelinin adli sicil kaydına şerh düşülmek için Adli Sicil Şefliği’ne gönderilir. Bu şerh şahısların aldığı sabıka kayıtlarında görülmez, yalnızca savcı ve hakimler tarafından görüntülenebilir.

Eskişehir Ceza Avukatı

Kamu Davası Açılmasının Ertelenmesi Kararının uygulanmayacağı haller nelerdir?Eskişehir Ceza Avukatı

***Suç işlemek için örgüt kurmak, yönetmek veya terör örgütüne üye olmak, örgüt faaliyetleri çerçevesinde işlenen suçlar,

***Kamu görevlisine karşı işlenen suçlar, kamu görevlisinin görevi sebebiyle işlediği suçlar ve muvazzaf askerlerin askeri suçlar bakımından işlediği suçlar,

***Cinsel Dokunulmazlık karşısında işlenen suçlar,

Erteleme Süresi İçinde Şüphelinin Yükümlülükleri ve Dosyada Zamanaşımı-Eskişehir Ceza Avukatı

***Şüpheli hakkında verilen erteleme kararının ardından, şüpheli hakkında denetim süresi başlar. Şüphelinin 5 yıllık erteleme süresi içinde kasti bir suç işlemediği taktirde, şüpheli hakkında takipsizlik kararı verilerek dosya kapanır, aksi taktirde kamu davası açılmak üzere erteleme kararı kaldırılır.

Uyuşturucu Kullanma, Bulundurma Suçlarında Erteleme Kararı-Eskişehir Ceza Avukatı

Bir şüpheli veya Suça Sürüklenen Çocuk hakkında ilk kez “uyuşturucu-uyarıcı madde bulundurmak, kullanmak veya kabul etmek” suçundan başlanılan soruşturma işlemlerinde, şahıs hakkında kamu davası açılacak derecede delil elde edildiği taktirde, şahıs hakkında erteleme kararı verilir. Erteleme kararının ardından, şüpheli hakkında 1 yıllık denetim ve tıbbi tedaviye tabi tutulur. Şahıs hakkında verilen denetim veya tıbbi tedaviye aykırı davrandığı taktirde ya da 5 yıllık erteleme süresi içerisinde uyuşturucu bulundurma, kullanma veya kabul etme suçunu işlediği taktirde, erteleme kararı kaldırılarak, şahıs hakkında kamu davası açılır.Eskişehir En İyi Ceza Avukatı

Kamu davası açılmasının ertelenmesi hakkında daha fazla bilgi almak için bizleri Eskişehir’de yer alan avukatlık büromuzda ziyaret edebilirsiniz.

Eskişehir Ceza Avukatı

Eskişehir Bölgesinde Avukatlık Hizmeti Verdiğimiz Tüm Faaliyet Alanlarımızı Görmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi(KDAEK) Eskişehir Ceza Avukatı