COVİD-19 SÜRECİNDE FESİH YASAĞI (ESKİŞEHİR AVUKAT)

1-Fesih yasağı nedir?

İş akdini fesh edilememesidir. Eskişehir Avukat

2-Fesih yasağa ne zamana kadardır?Korona ve Kiracı Hukuku
17.04.2020 tarihinden itibaren 3 ay süre ile uygulanacak olup Cumhurbaşkanı bu süreyi 6 aya kadar uzatmaya yetkili kılınmıştır. Eskişehir Avukat Arayanlar

3-İşveren 17/04/2020 tarihinden itibaren 3 aylık süre içinde ahlak ve iyiniyet kuralları haricinde işçini iş akdini fesh edebilir mi?

İşveren hakkında, işten çıkarılan her işçi için çıkarım tarihindeki aylık brüt asgari ücret tutarından işverene idari yaptırım sözleşmesi feshedilen her işçi için fiilin işlendiği tarihteki aylık brüt asgari ücret tutarında idari para cezası verilir. Ayrıca işçi işe iade davası açabilir. üç aylık süre Cumhurbaşkanı tarafından 6 ay kadar uzatabilir. ( 4857 Sayılı İş Kanunu Geçici 10. madde)

4-İşçi ücretsiz izne ayrılmayı kabul etmezse, iş sözleşmesini haklı sebeple fesh edebilir
mi?Eskişehir İş avukatı

İşçi ücretsiz izin kullandırıldığı gerekçesi ile iş sözleşmesini fesh ederse, haklı sebeple fesih şartları oluşmadığından işçi kıdem tazminatına hak kazanmaz. ( 4857 Sayılı İş Kanunu Geçici