Anlaşmalı Boşanma Davası-Eskişehir Boşanma Avukatı

Anlaşmalı Boşanma Davası

Evlilik birliğini sonlandırmak amacıyla boşanmak isteyen bireylerin; boşanmanın tüm hukuki sonuçlarında hemfikir olduklarını ve velayet gibi hususlarda ortak paydada buluştuklarını ifade eden bir anlaşma yaparlarsa bu durumda dava niteliği itibarıyla anlaşmalı boşanma davası adını almaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanma davalarına göre çok daha kısa süren anlaşmalı boşanma davası tek celsede sonuçlanmaktadır. Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer sorusu; uzman boşanma avukatı ile birlikte hareket edildiği takdirde bir hafta ile kırk beş gün arasında bir sürede sonuçlanır. Sürecin oldukça hassas olduğu göz önüne alınırsa boşanma davasının başlangıcından kararın kesinleşmesine dek Eskişehir boşanma avukatı noktasında başarısını ispatlamış bir hukukçudan danışmanlık almak isabetli olacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü Örneği

Anlaşmalı boşanmak için bireylerin; boşanmak kararında mutabık olduklarını ve boşanmanın hukuki sonuçlarında anlaştıklarını belirten bir protokol hazırlamaları gerekir. Boşanmak isteyen bireyler bu durumda anlaşmalı boşanma protokolü örneği arayışına girmektedir. Dilekçe/protokol ve benzeri konuların Hukuk Muhakemeleri Kanununa göre hazırlanması oldukça önemlidir. Bu nedenle hukuk uzmanlarından yardım alınması bireyin menfaatine sonuç doğuracaktır.

Anlaşmalı Boşanmada Dava Dilekçesi Nasıl Yazılır?

Boşanma davasının en önemli unsurlarından birisi dilekçedir. Dilekçenin şekli şartlara uygun bir şekilde hazırlanması elzemdir. Peki, anlaşmalı boşanmada dava dilekçesi nasıl yazılır?

• Davacının Adı Soyadı
  • Kimlik Numarası
  • Adres Bilgileri
  • Davalının Adı Soyadı
  • Kimlik Numarası
  • Adresi Bilgileri
  • Dava Konusu
  • İzah/Açıklamalar
  • Delil
  • Sonuç
  • Davacı
  • İsim ve Soy İsim
  • İmza
  • Bu unsurları içerecek şekilde yazılmalıdır.

Anlaşmalı Boşanma Masrafı

Boşanma davasının bireylere olan ekonomik boyutu merak konusudur. Boşanmanın tüm hukuki sonuçlarında anlaşmaya vararak boşanmak isteyen bireylerin merak ettiği anlaşmalı boşanma masrafı net bir şekilde ifade edilemez zira harç ve giderler yıldan yıla değişmektedir. Söz konusu harç ve gider avansı peşinen yatırılmalıdır. Masrafların kim tarafından karşılanacağı hususunda bireyler ortak paylaşabilir ya da davayı açan bireyin ödemesi yönünde karar alabilirler. Avukata verilecek olan ücret ise bireyin avukat ile görüşmesi, söz konusu boşanmanın değerlendirilmesi neticesinde belirlenir.

Meta Yazı: Boşanmak için anlaşan ve anlaşmalı boşanma davası açan çiftlerin merak ettiği birçok noktadan birisi olan anlaşmalı boşanma davası protokolü / dilekçesi ve masrafı gibi hususlara dair makaledir.

Anlaşmalı Boşanma Davası-Eskişehir Boşanma Avukatı